dijous, 25 de desembre del 2008

Esperit nadalenc

El tan "lloat" esperit nadalenc no tenia, a 24 de desembre, molts adeptes en les grans superfícies comercials. O sí.

En una d'aquestes superfícies he fet algunes compres nadalenques i he hagut d'anar al servei d'informació perquè em lliurin un dels paquets que he pagat "religiosament" -millor dit, amb targeta de crèdit-.

Just al meu costat hi ha un d'aquells espais amb rotlles de paper d'embolicar, celo i tisores, destinats a embolicar-se regals un mateix.
Mentre espero, sento unes veus que s'alcen sobre el murmuri de la resta.
Una senyora, espavilada ella, demana poder "agafar" el paper, atès que els que es dediquen a embolicar els paquets "in situ" s'hi estan una eternitat. I sense masses contemplacions decideix que ja té l'autorització expressa de la resta de la cua i es posa a enrotllar metres i metres de paper. Un senyor que ja havia mostrat la seva disconformitat alça la veu en senyal de protesta:

- Senyora!! Posi's a la cua, com tothom, i si s'ha d'esperar, s'espera!
- I per què?, si només agafo una mica de paper, per què he d'esperar que tothom faci toooooots els paquets, vol explicar-m'ho?
Els uns i els altres van prenent posicions alguns -pocs- per la senyora, la majoria perquè es respecti la cua.

Entretant en un dels rotlles s'acaba el paper i es desferma el "mal rotllo":
- Senyora!! Vostè s'emportarà tot el paper i no ens en quedarà per nosaltres!
- No exageri! Veu? ja venen a canviar-lo... - dit de pas, el canvien perquè mentre jo esperava el meu paquet contemplant l'escena entre astorada i enriolada, he avisat un treballador que el rotlle s'havia acabat i ell, molt diligent, l'ha canviat en menys d'un minut.

El volum i el to dels dos bàndols va augmentant de nivell, tant, que una altra treballadora es veu obligada a intervenir i posar pau.

Em somric i dic: sí senyor! això és l'esperit nadalenc i el demés són bestieses!

Dec estar de bon humor, o de millor humor que la gent que m'envolta. O com que sé a què vaig, m'ho prenc amb més calma. No nego que no els falti raó a l'hora d'emprenyar-se. Probablement tots dos en tenien, de raó. L'un i l'altra. Però en un dia com avui on tothom està nerviós i apressat, potser que ens prenguem les coses amb més "filosofia", que en aquest cas vol dir amb més optimisme i màniga ampla.

En resum: Si vas a comprar en un dia com avui ja saps a què jugues, així que emporta't tres o quatre sacs de paciència i procura repartir bon rotllo. Si no, tens el mal humor -l'esperit nadalenc- garantit.

per Juan Carlos Contreras (http://www.irreverendos.com/?p=2606)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts with Thumbnails